Schimbările tehnologice și procesul de globalizare se numără printre cele mai relevante tendințe studiate de profesorii de strategie, crede Thomas Debbink, profesor la Tiffin Executive MBA.
“Două dintre cele mai importante tendințe în managementul strategic sunt schimbările tehnologice și procesul de globalizare. Spre exemplu, structura de costuri se schimbă în Asia, în condițiile în care salariile sunt în creștere continuă. Structura costurilor are de suferit în comparație cu Europa și America și, în același timp, vedem o dezvoltare în industria din Africa”, spune Thomas Debbink – profesor de strategie la Tiffin Executive MBA, unde predă cursul Management Strategic. Spre exemplu, Ghana este una din țările stabile din Africa. “Dacă ne uităm la intențiile Wal-Mart, Pepsi sau Coca-Cola, vedem că Africa reprezintă o piață în creștere, iar unul dintre lucrurile care ne preocupă este numărul consumatorilor în creștere de acolo.”
Înainte de a lucra în cadrul Universității Tiffin, Prof. Dr. Debbink a lucrat la Divizia Delphi Chassis din cadrul General Motors, unde a îndeplinit atribuții în producție, controlul calității și inginerie, administrarea personalului salariat și achiziții. Printre sarcinile sale s-au numărat supervizarea angajaților, managementul uzinei cu responsabilitatea autorizării cheltuielilor de capital și operaționale și evaluarea și îmbunătățirea sistemelor de producție și calitate pentru o varietate de furnizori din SUA, Canada, Mexic, Brazilia, Finlanda și Germania.
“Scopul cursului de strategie este să integrăm alături de studenți ce au studiat în alte cursuri. Discutăm despre aspectele financiare ale unei companii, un mix de marketing și finanțe. Strategia cursului este holistică și înglobează toate aspectele unei firme”, afirmă Thomas Debbink.
De asemenea, Thomas Debbink abordează la cursul său subiecte actuale despre falimente și reorganizări prin intermediul studiilor de caz despre organizații care au căzut și apoi și-au revenit. Unul dintre studiile de caz elocvente este Netflix, “pentru că ei chiar au dat-o în bară”. “De asemenea, folosesc multe exemple din industria auto, căci am lucrat mulți ani pentru General Motors.”
La cursuri dezbatem alături de studenții români foarte multe subiecte despre etică, de altfel un subiect foarte serios în școlile de business. “Văd o îmbunătățire la nivelul transparenței în mediul de business românesc, mai ales în rândul multinaționalelor. În urmă cu nouă ani, 60-70% dintre studenții mei lucrau pentru multinaționale. Acum proporția managerilor care lucrează pentru corporații este mai redusă.”
În opinia lui Thomas Debbink, diferența dintre antreprenor și manager ține foarte mult de temperament. “Am văzut antreprenori extraordinari aici, în România. Am observat lucruri diferite în rândul studenților din România: am avut, spre exemplu, un student care avea cinci business-uri. Pe de altă parte, aversiunea față de risc a antreprenorilor este foarte ridicată, o moștenire a comunismului, în opinia mea.”
Sursa: Wall-street.ro